x تبلیغات
فروشگاه اینترنتی پارس نو

بارکد خوان چگونه کار می کند؟

استفاده از بارکد خوان کار آسانی است به این صورت که با وصل کردن کابل بارکد اسکنر به کامپیوتر به راحتی دستگاه شروع به کارکرد می نماید.

بارکد خوان با شناسایی کد به وسیله ی نور قرمز شروع به کار می کند ،سنسور موجود در بارکد اسکنر نور منعکس شده از سیستم روشنایی را شناسایی کرده و با ولتاژ مختلف که نمایانگر شدت انعکاس می باشد.

یک علامت آنالوگی تولید می کند سپس مبدل علامت آنالوگ را به یک علامت دیجیتالی که رمزخوان آن را تشخیص می دهد تبدیل خواهد کرد رمزخوان این علامت دیجیتالی را تجزیه و تحلیل می کند و عملیات لازم برای تأیید آن را انجام می دهد. رمز را قابل فهم کرده و سپس اطلاعات را به کامپیوتر منتقل میکند.

مراحل عملکرد بارکد خوان:

1.      نور لیزری یا LED سر بارکد خوان با قرار گرفتن بر روی بارکد روشن میشود

2.      نور از بارکد یک جزء نور الکترونیکی به نام سلول فتو الکتریک منعکس می کند. مناطق سفید از بارکد بیشترین نور را و مناطق سیاه و سفید حداقل نور را منعکس میکنند

3.      ھمانطور که بارکد خوان روی بارکد حرکت میکند، سلول یک الگوی روشن و خاموش پالس تولید میکند که با خطوط سیاه و سفید مطابقت می کند.

4.      یک مدار الکترونیکی متصل به بارکد اسکنر این پالس روشن- خاموش را تبدیل به رقم ھای باینری میکند

5.      از ارقام 0-1به یک کامپیوتر وصل شده به بارکد خوان فرستاده میشوند.

فیش پرینتر چگونه کار میکند؟

طی فرایند عملکرد فیش پرینتر نیازی به جوهر نیست و هد دستگاه با ایجاد حرارت بر روی کاغذ می نویسد .

برای این کار به کاغذ خاص آن نیاز می باشد که این کاغذ در مقابل حرارت حساس بوده و واکنش نشان میدهد.

فیش پرینتر در دو نوع تک رنگ(سیاه و سفید) و ۲رنگ در بازار موجود است که کارایی نوع ۲ رنگ آن به علت عدم وجود کاغذ دو رنگ در بازار ایران مانند پرینتر های تک رنگ است.

·         نوع حرارتی: این نوع دستگاه در اثر حرارتی که روی دستگاه یا ترمال هد تولید می شود بر روی دستگاه چاپ می شود و کاغذ این نوع دستگاه به سه اندازه تقسیم می شود اندازه اول ۸۰ میلیمتری و اندازه دوم ۶۰ میلیمتری و اندازه سوم ۵۴ میلیمتری می باشد و به ۲ نوع برش تقسیم می باشد برش اول دستی و برش دوم اتوماتیک می باشد و در چهار نوع اتصال موجود می باشد.

پرینتر حرارتی صدور فیش با ایجاد حرارت یا گرما روی کاغذ های مخصوص متن مورد نظر را چاپ می کند و برخلاف سایر چاپگر ها نیازی به جوهر یا شارژ کارتیج ندارند .

تنها هزینه ای که هنگام استفاده از فیش پرینتر باید در نظر گرفت، هزینه رول کاغذ مخصوص مربوط می باشد که آن هم با صرف هزینه ای مناسب امکان پذیر میباشد.

پول شمار چگونه کار میکند؟

چگونگی شمارش دقیق و سریع اسکناس توسط دستگاه اسکناس شمار است به این صورت است که مبنای عملکرد و استفاده از پول شمار سرعت بالا و عدم خطای آن ها در شمارش پول است.

وقتی اسکناس ها داخل مخزن اسکناس پول شمار قرار میگیرد چرخدنده پول شمار آن ها به حرکت در می آید و با ایجاد هوا در بین اسکناس ها آن ها را از هم جدا می کند ، این عملکرد مانند فوت کردن لابه لای یک دسته اسکناس است که از قدیم برای تفکیک دسته ای کاغذ استفاده می شده است و یا همان ورق زدن سریع دسته اسکناس ، این عمل باعث می شود که اسکناس های داخل دستگاه پول شمار از هم جدا شوند.

پس از تفکیک اسکناس ها از رو به روی چشمی لیزری عبور میکنند، چشمی لیزری به لبه های هر اسکناس برخورد کرده و تعداد برخورد لیزر با لبه ها به عنوان تعداد اسکناس ها در دستگاه ثبت می شود.

این عملکرد کمتر از هزارم ثانیه انجام می شود و یک دستگاه پول شمار به طور متوسط و بسته به نوع پول شمار می تواند 1000 اسکناس را در یک ثانیه شمارش کند به این صورت شمارش اسکناس ها آسان و بدون خطا خواهد شد.

چاپ لیبل با کیفیت

چاپ لیبل های کاغذی و پلاستیکی شفاف و غیرشفاف و چسبنده باید با با کیفیت بسیار بالا انجام شود زیرا اگر در برابر آب و مایعات یا حرارت مقاومت بالایی نداشته باشد لیبل را آسیب پذیر کرده و در مدت زمان  کمی از بین میرود. لیبل با توجه به توع کاربردی که برای ما دارد جنس های متفتوتی را میتوانیم انتخاب کنیم.

درصورت پایین بودن کیفیت لیبل به یک سری مشکلات بر میخوریم که بهتر به آنها دقت کنید:

1.      کمرنگ بودن خطوط بارکدها

2.      خیلی پر رنگ بودن خطوط بارکدها

3.      دارای نقاط خالی

4.      دارای خطوط یا فضای خالی به صورت مورب

اگر به کیفیت لیبل برای چاپ لیبل توجه نکنیم در نهایت در پروسه ی کاری مشکلاتی در ثبت محصولات و شناسایی بارکد بوجود خواهد آمد.

انواع جنسهای مختلف لیبل:

·         لیبل حرارتی

·         لیبل خردشونده یا امنیتی

·         لیبل متال

·         لیبل پی وی سی

·         لیبل کاغذی یا برچسب کاغذی

·         لیبل اموال یا شبرنگ

·         لیبل شفاف

·         لیبل باطل شونده

چاپ برچسب خوب

هر شرکت یا مجموعه ای به دستگاه چاپ برچسب نیاز دارد. زیرا علاوه بر افزایش سرعت کار، دقت آن نیز بالا رفته و به آسانی می توان کار را مدیریت کرد.

برچسب ها بسیار متنوع شده اند و در نتیجه دستگاههای چاپ آنها نیز بسیار انعطاف پذیر و طیف تجهیزات جانبی آن ها وسیع شده است.

برچسب ممکن است حاوی توضیحاتی درباره ی محصول باشد و یا این که محتوای تبلیغاتی داشته باشد در عین حال می تواند جنبه امنیتی نیز داشته باشد.

نقش مواد مصرفی مناسب در مجموعه ها به حدی است که در برخی موارد علاوه بر شاخصهای کیفیت و قیمت، حتی ممکن است به مختل شدن امور جاری یک شرکت منجر شود. جنس برچسب مهم است برای مثال چاپ برچسب مخصوص بطری شامپو باید توسط روشی انجام شود که اطلاعات چاپ شده تحت تاثیر رطوبت هوا و آب از بین نرود.

·         برچسب های گلاسه و آرت

از ویژگیهای این نوع برچسب چاپ پذیری مناسب با انواع سیتمهای چاپ اعم از چاپ افست ،فلکسو ،دیجیتال و بارکد با گرماژهای مناسب با نیاز مصرف کننده و چسبندگی مناسب با سطح مورد نظر می باشد .

·         برچسب های کاغذی مات

چسبندگی مناسب و مقاومت در برابر حرارت چاپگر های رومیزی از خصوصیات این لیبل می باشد.

 چاپ برچسب در جنسهای متنوعی ارائه میشود:

۱٫ برچسب کاغذی (Paper Label)

۲٫ برچسب متال (Metal Label)

۳٫ برچسب پی وی سی (Pvc Label)

۴٫ برچسب بی رنگ و شفاف (Trans Parent Label)

۵٫ برچسب سکوریتی (Security Label)

۶٫ برچسب اموال (Asset Label)

۷٫ برچسب پشت متال (Back Metal Label)

انواع لیبل

در دنیای تکنولوژی با وجود بی شمار کالا، لیبل به منظور شناسایی و معرفی محصولات از اهمیت خاصی برخوردار است، امروزه در دنیای بسته‌بندی زندگی می‌کنیم. تمام اشیا و وسایل اطراف ما، به نوعی با بسته بندی محصور شده‌اند. تمامی لوازم و مواد غذایی مورد نیاز را حمل و مصرف می‌کنیم. با توجه به حجم بالای بسته ها ، نیاز است در انبارهای بزرگ و کوچک تا به راحتی ورود و خروج بسته ها را کنترل کرد و کالا را سریعتر از انبار خارج و با نام و برند تجاری فروشنده و کد کالا به مشتری عرضه گردد و این خود مستلزم استفاده از سیستم بارکد و چاپ  لیبل میباشد. با استفاده از لیبل میتوان برای هر نوع کالا یک بارکد جداگانه تعریف کرد و از اشتباه در ارسال کالا جلوگیری کرد و میتوان به راحتی از میزان موجودی کالا مطلع شد. برچسب ها در انواع و سایزهای مختلف با کاربردهای مختلف وجود دارند.

انواع لیبل: کاغذی، فلزی، حرارتی، PVC، شفاف، اموال، تایوک، رول پارچه ای

خصوصیات  لیبل کاغذی :

·         چاپ پذیری بالا از ریبون و انواع جوهر

·         قیمت مناسب و تنوع سایز لیبل بالا

·         دارای چسبندگی مناسب بر بروی  شیشه ، فلز ، چوب ، کارتن ، نایلون و

·         مناسب برای انواع صنایع نساجی، پوشاک، خشکبار، لبنیات، حبوبات، آرایشی و بهداشتی، لوازم التحریر

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد