عکاسی صنعتی و دنیای تجارت و صنعت از هم جدا شدنی نیستند. امروزه با توجه به نفوذ اینترنت در زندگی مردم، بیش از گذشته عکاسی صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارائه تصاویر مناسب از کالا یا خدمات در جلب اعتماد و انتخاب مشتری تاثیر گذار است.

عکاسی صنعتی باید ویژگی های عکاسی تبلیغاتی را داشته باشد و بتواند بیننده را جذب کند. سوژه ها در عکاسی صنعتی، صنعت و کارخانه و تمامی فرآورده های صنعتی هستند.

هدف عکاسی صنعتی، عکسبرداری از تجهیزات، محصولات، ماشین آلات و گاهی اوقات کارگران درحال انجام کار است.

عکاسی صنعتی در کارخانه، به علت فضای گسترده و منابع نوری گوناگون و فرآورده ها و اشیایی با درخشش های متفاوت، کاری ظریف و دقیق است.

اولین مرحله در عکاسی صنعتی از کارخانه، دیدن و بررسی آن و در نظر گرفتن توضیحات مدیر فنی میباشد. چه بسا آنچه در نظر اول به چشم ما جذاب می آید و فکر می کنیم حتما باید در عکس صنعتی نمایش داده شود، از نظر صاحب کار بیهوده و مضر باشد.

عکاسی صنعتی نوعی از عکاسی است که سوژه ها اشیا و محصولات مورد نظر هستند. در این نوع عکاسی بخاطر اینکه مخاطب باید به صورت دقیق و جزئیات محصول را به خوبی در عکس مشاهده کند نیاز به نورپردازی حرفه ای می باشد.

عموما عکاس‌های تجاری نمی‌توانند عهده‌دار عکاسی صنعتی شوند. زیرا که برای این کار باید تلاش زیادی انجام شود و نیاز به زحمت دارد.